Wednesday, October 6, 2010

Isteri Belasah Suami

Perkara ni takde la berlaku pd aku atau family aku. pada orang laen tu aku tak tau. tapi tiba2 aku terfikir semalam..


mcm mane kalau isteri kite seorang atlit. bukan atlit biase2. maksud aku atlit angkat berat, atlit gusti, atlit tinju dan seumpamanye. kalau tengok badan dorg bkn maen lg. berketul-ketul, sasa, tegap. kadg2 tu mengalahkan lelaki.


memandangkan sekarang sukan komanwel sedang berlangsung kat India, secara kebetulan aku tengok kat tv acara angkat berat wanita semalam. sebab tu aku terfikir pasal bnd ni. bukan maen lg atlit2 yg bertanding - berotot


tp ape masalahnye..

aku terfikir kalau2 berlaku pergolakan rumah tangga (mintak dijauhkan, amin). kalau dua2 pihak ade perkara yg tak puas hati. memang lah mcm mane pon perempuan ni hati dy lembut. tak de la dy nak terus je mengamuk. tp kalau perkara tu jd serious, silap2 mau dy belasah suami dy yg kecil+kering itu. tp bukan la aku nak memperkecilkan orang yg kecil.


hmm, ntah pape la aku ni fikir pasal bnd ni pulak. aku sebenarnye kurang sihat sehari dua ni. ditambahkan pulak abg aku nak kawen ahad ni. sape2 yg berkesempatan aku jempot la dtg ye.


P/S : start simpan duit untuk masa depan. mase kawen pakai banyak duit.

9 comments:

Mohd Nor Quiyyum said...

ko ni tbe2 pk nk kawen ni? haha

muhammad fitri izzat said...

aku bkn ape,,
persedian mase dpn..hahah
tp pape pon kne la stabil kewangan aku dlu..
kawen bkn bnd maen2!!

little black dress said...

hahaha...mcm2 le kmu..
bgs la wat saving..penting sgt2 tue..

muhammad fitri izzat said...

kah3..btol tu piqa

Syariful Bahri said...

wah!

padle said...

tom,post ar mende len...hadoi...

muhammad fitri izzat said...

haha,,ok la tu padle..

Muhammad Shairani said...

btuah ar bini ko tom.. suami byk duit.

kukuchimachikumi said...

hehe...

ko pun bina la bdn cm atlit...

if terkawen ngn atlit..x la ko takut kene belasah...