Tadi maen badminton dgn manusia2 yg laen. Dah dekat 5 tahun kot tak main.
Sport laen pon dah lama tak main. Futsal pon dah berapa bulan tak main. So faham2 la kondisi kesediaan tubuh badan aku.
Dah la datang2 terus main tanpa sesi meregangkan segala otot2 dan urat2 yang dah berkarat.
Bila dah main tu faham2 la tahap kepantasan dan kecergasan aku. Time maen tak rasa sakit pon.
Tapi bila dah balik nak solat...
Krakk! Krukk!
Dah tua laaaa... Adoii.
Sakit lutut. Rase mcm dicucuk garfu besi yang dah karat.
Nak kate tak cukup calcium tak jugak. Banyak je minum susu. Aishhh
p/s : hujan pulak tgh2 mlm ni. sedap tido ni.
Monday, September 19, 2011
Saturday, September 17, 2011
Makan vs Kurus
Burpppp!!
Nak bernafas pon dah susah. Tu la pasal. Makan x beringat. Jadi macam ni sape yang susah.
Ni nak cite sikit pasal badan aku yang dah naek (sikit je). Dulu time puasa, dah plan nak bersenaman dan berkurusan. Tapi ape yang jadi lepas puase..
Open hause sana sini..
Adoyai...semua benda la nak makan. Hujan pon tau berhenti. Aku xreti nak stop. Ntah bila nafsu makan ni menjadi-jadi pon xtau.
Lepas habis je final nak senaman la...kot. Perut dah semakin sihat ni. Payah~~~
p/s : esok adik lain mak lain bapak ajak main badminton dgn lain2. mmg nak je la sebab boleh keluar peluh. lg pon mmg dah lama xtunjuk bakat main badminton. siap la korang kena tapau esok =D
Nak bernafas pon dah susah. Tu la pasal. Makan x beringat. Jadi macam ni sape yang susah.
Ni nak cite sikit pasal badan aku yang dah naek (sikit je). Dulu time puasa, dah plan nak bersenaman dan berkurusan. Tapi ape yang jadi lepas puase..
Open hause sana sini..
Adoyai...semua benda la nak makan. Hujan pon tau berhenti. Aku xreti nak stop. Ntah bila nafsu makan ni menjadi-jadi pon xtau.
Lepas habis je final nak senaman la...kot. Perut dah semakin sihat ni. Payah~~~
p/s : esok adik lain mak lain bapak ajak main badminton dgn lain2. mmg nak je la sebab boleh keluar peluh. lg pon mmg dah lama xtunjuk bakat main badminton. siap la korang kena tapau esok =D
Tuesday, September 6, 2011
Headache
Sakit. Berdenyut-denyut...
Tp, bukan di tahap kritikal. Masih terkawal. Dua masih lg nampak dua. Xde la pulak jadi tiga.
Migrain...kot..
Dah lame kena. Tp, ciput2 je. Tidak serius. Malam ni jd lg. Td sakit. Sekarang dah kurang.
Kemalasan melanda...
Mood cuti xabis lg. Rase malas nak buat pape. Minggu ni ade 4 test. Buku n notes tak berusik. Lg 2 minggu dah final.
p/s: duduk rumah makan banyak. perut dah bertambah 'sihat'. memang nak bg berisi lg badan. tp perut yg 'membesar'. jom kita senaman!!
Tp, bukan di tahap kritikal. Masih terkawal. Dua masih lg nampak dua. Xde la pulak jadi tiga.
Migrain...kot..
Dah lame kena. Tp, ciput2 je. Tidak serius. Malam ni jd lg. Td sakit. Sekarang dah kurang.
Kemalasan melanda...
Mood cuti xabis lg. Rase malas nak buat pape. Minggu ni ade 4 test. Buku n notes tak berusik. Lg 2 minggu dah final.
p/s: duduk rumah makan banyak. perut dah bertambah 'sihat'. memang nak bg berisi lg badan. tp perut yg 'membesar'. jom kita senaman!!
Friday, August 26, 2011
Yea!!!
Dah balik Perak. Petang semalam sampai. Balik rumah kakak dlu. So semalam berbuka dgn dy n abang ipar kat luar.
Kitorang berbuka kat restoran Thai. Name dy Koh Samui. First time mkn kt situ.
Best!!
1st sebab dpt mkn nasi dgn macam2 lauk. 2nd of course la sebab ade orang yg bayarkan.
Burrrpppp!!!! (kenyang tau)
Hari ni baru balik rumah Kg Gajah. Kira ni 1st time berbuka kat rumah dgn family puasa tahun ni. Dapat la berbuka dgn mak.
Lagi berape hari je nak raya. Mood raya tu ade la baru nak dtg sikit2.
Tapi cuti kejap je. Tak tau la sempat nak konvoi dgn kwn sekolah dlu ke tak.
p/s : sape tak puasa penuh xley raya =p
Thursday, August 25, 2011
My Precious
Oh no!!! My precious!!!
0.87 saat sebelom itu...
'Praakkk!!' (bunyi pembaris patah lah)
Cite dy cenggini. Lpas class physic td elok la bersiar-siar di blok Annex sambil meneruskan niat murni dengan mood yg sangat rajin untuk class bel(ni class english).
Dgn tangan yg tak berapa nak duduk diam dari class physic terbawa-bawa la sampai luar class. Tangan ni tak abis-abis main dgn 'my precious' sampai la, 'praakkk!!'...patah dua di tempat kejadian.
Walau terdapat kekesalan, tp sinar itu masih ade. Ingat boleh la nak celotape.
Tp...
Beberapa micro second selepas itu datang seorang makhluk yg di gelar 'gelap' @ nadia(bukan nama sebenar) menghancurkan harapan. Adussss!!!
Dgn tak semena-mena dy tlg patahkan lg 'my precious' jd 5 pieces. Yg sedihnya, ade 1 piece tak jumpa. Sob3...
Sebab ape benda tu 'my precious'. Sebab dah guna almost 7 years(kot la). Sampai kaler dah kuning2 mcm artifak. Since form 2, guna dlm PMR, SPM dan sehingga saat sebelom 'ter'patahkan.
Ingat lg time beli 'my precious'. Sebab selalu sangat hilang before beli 'my precious' ni, dah ckp kat diri sendiri kalau boleh yg baru beli ni nak jg sebaik mungkin. Siap ade sticker nama lg adik yg buatkan kat 'my precious'. Tampal sticker sebab takot hilang.
Dah nasib...
Mungkin sampai sini je jodoh kitorg. Semoga 'my precious' bersemadi dgn aman. Ade la hikmah perpisahan kami.
Yg bestnya. Bertemu jodoh baru. Sangat2 happy. Gila2 happy kot. Dpt 'my precious' yg baru. Sebab ape hepi?? Sebab yg bagi tu someone yg lagi2 bermakna dari 'my precious' yg dah patah tu.
Seronok kot. Try my best nak jg 'my precious' yg baru ni yg dah berusia 3 tahun(tak berapa kuning lg). Alhamdulillah dpt jodoh baru. Jgn sape2 berani sakiti dy!!!!!!!
p/s : love both of u. 'my precious' yg baru and definitely love YOU =)
0.87 saat sebelom itu...
'Praakkk!!' (bunyi pembaris patah lah)
Cite dy cenggini. Lpas class physic td elok la bersiar-siar di blok Annex sambil meneruskan niat murni dengan mood yg sangat rajin untuk class bel(ni class english).
Dgn tangan yg tak berapa nak duduk diam dari class physic terbawa-bawa la sampai luar class. Tangan ni tak abis-abis main dgn 'my precious' sampai la, 'praakkk!!'...patah dua di tempat kejadian.
Walau terdapat kekesalan, tp sinar itu masih ade. Ingat boleh la nak celotape.
Tp...
Beberapa micro second selepas itu datang seorang makhluk yg di gelar 'gelap' @ nadia(bukan nama sebenar) menghancurkan harapan. Adussss!!!
Dgn tak semena-mena dy tlg patahkan lg 'my precious' jd 5 pieces. Yg sedihnya, ade 1 piece tak jumpa. Sob3...
Sebab ape benda tu 'my precious'. Sebab dah guna almost 7 years(kot la). Sampai kaler dah kuning2 mcm artifak. Since form 2, guna dlm PMR, SPM dan sehingga saat sebelom 'ter'patahkan.
Ingat lg time beli 'my precious'. Sebab selalu sangat hilang before beli 'my precious' ni, dah ckp kat diri sendiri kalau boleh yg baru beli ni nak jg sebaik mungkin. Siap ade sticker nama lg adik yg buatkan kat 'my precious'. Tampal sticker sebab takot hilang.
Dah nasib...
Mungkin sampai sini je jodoh kitorg. Semoga 'my precious' bersemadi dgn aman. Ade la hikmah perpisahan kami.
Yg bestnya. Bertemu jodoh baru. Sangat2 happy. Gila2 happy kot. Dpt 'my precious' yg baru. Sebab ape hepi?? Sebab yg bagi tu someone yg lagi2 bermakna dari 'my precious' yg dah patah tu.
Seronok kot. Try my best nak jg 'my precious' yg baru ni yg dah berusia 3 tahun(tak berapa kuning lg). Alhamdulillah dpt jodoh baru. Jgn sape2 berani sakiti dy!!!!!!!
p/s : love both of u. 'my precious' yg baru and definitely love YOU =)
Thursday, August 18, 2011
Tak Larat
Tak tau nape lately ni badan rasa lemah je. MANDOM.
Hari ni rase lemah je balik kelas tadi. Rase macam nak demam. Baring je la kat katil.
Sekarang baru rase ok sikit. Baru la boleh berfikir ngn waras. Kepala pon dah tak pening.
Nak sambung buat assignment ngn video site visit yg tak settle lagi.
Hari ni rase lemah je balik kelas tadi. Rase macam nak demam. Baring je la kat katil.
Sekarang baru rase ok sikit. Baru la boleh berfikir ngn waras. Kepala pon dah tak pening.
Nak sambung buat assignment ngn video site visit yg tak settle lagi.
Wednesday, August 17, 2011
Best!
Korang nak tau aku sekarang dah ade hobi baru. Aku 'addicted' gile kat mr assignment. Seronok buat assignment banyak2 =D
Memang best dapat assignment banyak2. Kalau boleh nak lagi. Korang kalau ade assignment pon boleh mintak aku tolong buatkan.
p/s : korg rase entry kali ni nmpk mcm aku stress x? bkn la stress tp sje je xtau nak cite ape. kelakar la plak. mengong! =D
Memang best dapat assignment banyak2. Kalau boleh nak lagi. Korang kalau ade assignment pon boleh mintak aku tolong buatkan.
p/s : korg rase entry kali ni nmpk mcm aku stress x? bkn la stress tp sje je xtau nak cite ape. kelakar la plak. mengong! =D
Subscribe to:
Posts (Atom)