Monday, August 8, 2011

Ape Itu Sayang??

Sy rase sy dah ade jawapan untuk soalan awak tu.

Berbalik pd soalan awak..

"nape rase macam tu? mesti ade sebab kan?"

Macam mane kite tau kite syg towards somebody someone?

I got the answer..

Bintang

Ni bkn nak cite pasal bintang kt langit tu @ bintang kecil @ bintang popular @ bintang yang artis2 tu.

Ni nak ckap pasal bintang yg glow in the dark. Boleh lekat2 kt dinding, siling, locker, dan jugak di mana2 mengikut cite rase masing2.

Ape yg special dgn bintang ni??

Credit to someone yg introduce incek bintang waktu kena insomnia dlu. Dy ckp kalo dy susah tido dy tgk bintang2 yg dy lekat tu. Kira mcm duk atas rooftop baring sambil tgk langit.

Walaupon dpt satu je kire membantu la jgk 'ubat' tido yg dy bagi tu. Thanks =)

Tapi xtau la ade lagi ke x bintang tu. Nak cari sampai jumpa jgk mlm ni. Sori..

p/s : kadang2 kite xsedar bile kite syg someone. bile ade ujian baru kite perasan kite syg dy sebenarnye n sy rase sy dh sedar yg sy mmg syg awk. but still x berape nak fhm when u ask me sebab ape sy boleh rase mcm tu kt awak.

Friday, August 5, 2011

Hari Jumaat Yg Indah....ke?

Hari ni setakat waktu ini adalah hari yg kurang memberangsangkan. Esok ade test tapi notes elok je dok hibernate dlm beg yg dah x 'mandi' since hujung sem lepas. Ape nak jadi dgn aku ni pon tak tau la. Makin tua makin menjadi.

Bunyi dah macam ape je. Padahal xde ape pon. 6.30 lpas subuh baru nak tido. Dok merapu je mlm td. Fikir cmne nak jadi hero malaya. Ape ni??!!! Smlm tido umah kawan. Tu yg xley nak tido awal.

Bangun2 matahari pon dah elok memberikan sinaran keemasannye. Tanpa banyak ckp toleh kiri kanan langkah diatur kemas menuju ke kolej. Siap2 ape semua pg solat jumaat yg masjid dy kalo sprint dari kolej sangat xbagus untuk org yg ade sakit asma.

Balik masjid terus update blog tanpa perancangan aktiviti ptg ni dgn terperinci.

p/s: ingt nak study tp mood blom dtg hilang di tengah samudera mane pon xtau la. aishh...

Thursday, August 4, 2011

Dekat Tapi Jauh

Boleh kata hari2 jumpa. Nampak je kat kelas tu. Selalu je usha. Walaupon kdg2 tu kat belakang. Nak tak nak kena toleh la jugak. Dah macam ade magnet kalo tak tengok hilang kena culik. Rindu yang tak munasabah. Tak tau kenapa.

Walaupon kite macam tu, rase jauh sngt kdg2 tu. Rase macam sorg kt Burkina Faso, sorg lg kt Samoa. Macam ade barrier. Padahal gune pintu masuk/keluar same je. Selalu je lalu depan, belakang, sebelah2. Tak tau nak tegur ape, cakap ape. Kdg2 memang nak sngt sembang, ckp, buat biasa macam orang lain bila tgk dari jauh.

Tapi...

Bila dah depan2, mula la masing2 pon diam. Ckp pon sepatah dua je. Speechless. Ade mase2 tu segan nak mati nak ckp. Nervous, segan, malu. Tak tau nak ckp ape. Boleh tgk je. Ade jgk mase2 yg xde la smpai tahap giga pnye malu. But still, malu2 kucing.

Macam dekat tapi jauh.

p/s: awak pon rase cmtu ke? nape ek?

You & Me

You: i hate the fact i'm not as tall as u

Me: well, that is an advantage for u, if u believe me

You: how??

Me: u can listen to my heart which beats only for u :)

p/s: u r brighter than the sun. whiter than the moon.

Wednesday, August 3, 2011

Basuh baju dan earphone

Xmo ckp!

Td basuh bju n seluar. Elok tgh memberus...

'ape ni dlm poket?' 'adoi!!' alahai lupe mak nenek. Lupe nk bwk klua earphone la plak. Bkn earphone biase lak tu. Earphone utk iPhone ok! Oh no no..

Hrp2 xla cacat or terencat earphone. Blom la nk cuba try test lg. Tggu esok dh kering. Mmg la bley beli kt kedai tp dh xsma dgn yg asal. Sentimental value tu tggi.

Xmo ckp!

Tuesday, August 2, 2011

Aku, dia & TER...

Ini serius...

Bkn main2 ok. Ni menteri pon dh luluskn permohonan. Mahkamah pon ckp go on.

Bismillahirrahmanirrahim...
Dgn ini(kelulusan yg diberikan) sy ingin memohon maaf seikhlas hati, serendah jiwa, setulus murni, sekasih suci dan sewaktu dengannye atas segala 'TER' sy yg tdk mendtgkn ksenangn kpd awak.

TER..ckp bkn2
TER..pk bkn2
TER..main aci redah je nk tembak x tny dlu
TER..tengok yg x sepatutnya dlm phone
TER..perli x agak2
TER..(isi sendiri kalo rase ade ape lg)

Memang.. My fault, my bad. Hopefully, everythg will be fine. Org ckp ikhlas tu x nmpk. Tp sy ikhlas towards u. I know u already forgive me n hal ni x pyh nk ungkit balik sbb dh x de ape dh. Tp ni mntk maaf dlm written form cmgitu la.

Ok ke mntk maaf cmni? Mcm x proper pon ade. Just nk try different way. Baru la mcm happening sket(boley ke ni?)

Errr.. Nak buat salinan kpd sape2 ke? Puan emak? Tuan ayah? Abang? Syidah? Adik? Nak pg print lpas tu nak pos.

p/s: Schreibst du eine Antwort auf dieses Thema in deinem Blog, wenn du mir verzeihen. Ich sollte dir Freiheit, Raum und Zeit geben. Nicht zu fesseln dich. Das Wichtigste, sollte ich auf dich vertrauen. Immer..